MORENTE. El cantaor, el hombre, el genio.

SINOPSI:

Documental musical en que Enrique Morente desgrana la seua vida al compàs dels cants elaborats sobre lletres de Pablo Picasso i on a la seua vida es suma la història del pintor malagueny i del millor amic d’aquest, el barber Eugenio Arias.  Aquest és l’últim treball en la vida d’Enrique Morente, que s’ha convertit en llegat de la seua música i el seu pensament.

Just abans de morir, Enrique Morente preparà el seu últim treball, a través del qual, inspirant-se en textos de Pablo Picasso i en alguns dels cantants flamencs més tradicionals, aconsegueix desenvolupar un impressionant treball de producció musical, tal vegada un dels més lloats de la seua carrera. Partint d’aquest context general, l’autor del documental repassa la vida del cantaor a través del seu propi testimoni, aprofitant també per oferir-nos actuacions amb la seua família o versions úniques como aquell “Ángel caído” d’Antonio Vega acompanyat pel pianista de jazz Federico Lechner.

Un document imprescindible per als amants del flamenc i de la música en general.


FITXA TÈCNICA:

Direcció: Emilio Ruiz Barrachina
Música: Enrique Morente
Guió: Enrique Morente, Emilio Ruiz Barrachina
Any producció: 2011
Producció: Ircania Producciones, Universal Music
Duració: 110 min.
Fotografia: Ismael Issa
País: Espanya
Muntatge: Benjamín Carlos Padilla
Idioma: castellà



PREMIS I NOMINACIONS:

Nominado a los Premios Goya 2012: Mejor Documental.


TRÀILER:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SINOPSIS:

Documental  musical donde Enrique Morente desgrana su vida al compás de los cantes elaborados sobre letras de Pablo Picasso y donde a su propia vida se suma la historia del pintor malagueño y del mejor amigo de éste, el barbero Eugenio Arias. Este es el último trabajo en la vida de Enrique Morente, por lo que se ha convertido en legado de su música y su pensamiento.

Justo antes de morir, Enrique Morente preparó su último trabajo, a través del cual, inspirándose en textos de Pablo Picasso y en algunos de los cantantes flamencos más tradicionales, ha conseguido desarrollar un impresionante trabajo de producción musical, quizás uno de los más alabados de su carrera. A partir de este contexto general, el autor del documental repasa la vida del cantaor a través de su propio testimonio, aprovechando también para ofrecernos actuaciones junto a su familia o versiones únicas como aquel “Ángel caído” de Antonio Vega junto al pianista de jazz Federico Lechner.

Un documento imprescindible  para los amantes del flamenco y  de la música en general.


FICHA TÉCNICA:

Dirección: Emilio Ruiz Barrachina
Música: Enrique Morente
Guión: Enrique Morente, Emilio Ruiz Barrachina
Año  producción: 2011
Producción: Ircania Producciones, Universal Music
Duración: 110 min.
Fotografía: Ismael Issa
País: España
Montaje: Benjamín Carlos Padilla
Idioma: castellano


PREMIOS Y NOMINACIONES:

Nominado a los Premios Goya 2012: Mejor Documental.